Klantcase – Gemeente Amsterdam

Denken & doen

Gaat voor betere dienstverlening naar de Amsterdammers

Een baliemedewerker van de Gemeente Amsterdam heeft met zo’n 130 processen om burgers te bedienen een flinke uitdaging om alles in juiste banen te leiden. De gemeente en Pegamento hebben samen deze processen gerobotiseerd met RPA en onze Process Assistant om burgers sneller en met minder fouten te bedienen. Ook inwerken van nieuwe medewerkers gaat aanzienlijk sneller.
Gemeente Amsterdam WorkplaceX
Gemeente Amsterdam WorkplaceX
Customers served! 0 % Minder touchpoints
Customers served! 0 % Snellere doorlooptijd van processen
Customers served! 0 % Meer tevreden burgers

Snellere service voor de Amsterdammer

Wij hebben voorgesteld om bestaande systemen op een gebruiksvriendelijkere manier toegankelijk te maken. Dat doen we door middel van robot software. Daardoor hoeven medewerkers niet langer zelf in verschillende bronnen naar informatie te zoeken, maar wordt relevante informatie overzichtelijk in één applicatie gepresenteerd. Wanneer een burger of ondernemer een product of dienst aanvraagt bij de gemeente, zoeken software robots alle benodigde gegevens uit verschillende systemen bij elkaar, zodat iedereen op dezelfde manier alle noodzakelijke stappen doorloopt. Ook worden binnenkomende taken automatisch doorgezet naar de juiste medewerker met de juiste kennis binnen de gemeente en/of de taken worden automatisch afgehandeld door de software robot.

De vernieuwde dienstverlening geldt voor alle kanalen en is teruggebracht tot vier belangrijke basisprincipes: denken vanuit de klant, klanttevredenheid, efficiëntie en continu verbeteren.

In één oogopslag

Klant: Gemeente Amsterdam

Industrie: gemeente

Locatie: Nederland

Bedrijfsomvang: groot bedrijf

Uitdagingen

  • Lange doorlooptijden van processen
  • Veel handelingen per proces
  • Geen consistentie in afhandeling van (aan)vragen
  • Zoeken in veel applicaties voor de juiste (klant)informatie

In één oogopslag

Klant: Gemeente Amsterdam

Industrie: gemeente

Locatie: Nederland

Bedrijfsomvang: groot bedrijf

Uitdagingen

  • Lange doorlooptijden van processen
  • Veel handelingen per proces
  • Geen consistentie in afhandeling van (aan)vragen
  • Zoeken in veel applicaties voor de juiste (klant)informatie

Bekijk ook andere klantcases

Horen Optimaliseert bereik door inzet Microsoft Teams Grafisch Lyceum Utrecht (GLU), de vakschool voor creatieve disciplines in media,

Lees meer
Klantcase – Grafisch Lyceum Utrecht

Zien Verbetert kwaliteit in het productieproces Bakkerij Amstelveld is een kleinbrood bakkerij gespecialiseerd in het bakken van zacht

Lees meer
Klantcase – Bakkerij Amstelveld

Denken & ZienLaat mens en technologie samenwerkenIn samenwerking met Pegamento toonde Studio SPÉS in de herfstvakantie van 2022 olifantenpaadjes

Lees meer
Klantcase – Studio SPÉS (Desire Lanes)

Meer informatie over deze case?

>