Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie Melding niet meer tonen

Energie

Het reduceren van de cost-to-serve is essentieel voor het verdienpotentieel van een energieleverancier. De grote hoeveelheid data en data-integriteit die hiermee gemoeid gaan, schrikken vaak af om inhoudelijke zaken aan te pakken. Toch is het verbazend veel eenvoudiger dan u denkt.

De eerste grote hulp hierbij is: stelselmatig een klantbeeld op te roepen. Dat kan een klantbeeld zijn van zowel een consument als een zakelijke gebruiker. Een klantbeeld laat niet alleen inzicht in gebruik of afwijkingen in klantdata zien, maar is ook relevant als het gaat om: direct gebruik, tarieven en de lopende activiteiten. Het is inzetbaar om te laten zien of er storingen zijn in de regio, wat het betaalgedrag van de klant is en welke acties zijn ondernomen. Bovendien kunt u gespreksnotities ophalen uit eerdere gesprekken.

Actuele situatie real-time beschikbaar

Altijd is de actuele situatie voor die bepaalde klant beschikbaar in één klantbeeld op één scherm, opgebouwd met gegevens uit de onderliggende systemen. Mutaties worden via het klantbeeld real-time en automatisch weer in die onderliggende systemen weggeschreven. Weg met de eindeloze reeks alt-tabs.

Informatie wordt alleen weergegeven wanneer deze relevant is voor het dialoog. Is deze niet relevant of contextueel essentieel voor de dialoog met de klant, dan wordt de informatie ook niet getoond in het klantbeeld. Hierdoor behouden uw medewerkers meer focus op het gesprek met die specifieke klant. Alle denkbare mutaties kunnen worden gemaakt in het klantbeeld, afhankelijk van uw eisen en wensen, denkt u hierbij aan:

  • automatische alerts, bijvoorbeeld bij onregelmatigheden bij EAN-codes;
  • aanpassen van termijnbedragen;
  • verhuismutaties;
  • doorgeven van meterstanden.
Datakwaliteit wordt over de as van het adequatere klantcontact stelselmatig verbeterd. Fouten worden gecorrigeerd en uw medewerkers hebben meer grip op hun werkproces.
Oxxio InControl Oxxio wil een ruimere dienstverlening bieden dan andere energieleveranciers. Dit doet het bedrijf onder meer via de Oxxio klantbeeld applicatie en online via ‘Mijn omgeving’.
Nieuwsgierig wat wij voor u kunnen betekenen? Neem dan gerust contact met ons op. Wij hebben onze sporen ruim verdiend in de energiesector, en helpen u graag uw businessdoelstellingen te realiseren.