Robotisereing – Omnichannel – Service to Sales

Achmea

Samen het risico dragen als iemand schade heeft. Zo begon het ooit in het Friese dorpje Achlum in 1811. De Waarborgmaatschappij Achlum groeide daarna uit tot het Aachmea van nu. Nu, ruim 200 jaar later, ondersteunt Pegamento Achmea bij klantcontact met verschillende oplossingen, zoals Rrobotic Process Automation (RPA).

Groeiambitie waarmaken

De klantenservice van Achmea handelt per jaar zo’n twee miljoen persoonlijke klantcontacten af. Om de groeiambitie waar te kunnen maken is het noodzakelijk om bij dit persoonlijke contact automatisering te gebruiken die de medewerker op de juiste manier ondersteunt. “Een goed contact wordt vaak verziekt door een slecht systeem”, zo werd ooit gezegd in één van de eerste gesprekken. Daarna zijn wij aan de slag gegaan om een oplossing te bouwen die:

  • Het werkproces versnelt en de afhandelingstijd terugdringt;
  • Commerciële kansen inzichtelijk maakt voor cross- en upsell;
  • Zorgt dat de medewerkers op het juiste moment relevante informatie krijgen.

Snelle polisconversie met Desktop Automatisering voor Achmea

Achmea gebruikt verschillende systemen die diep in de organisatie verankerd zijn. Snelle en flexibele aanpassingen zijn in zo’n omgeving niet altijd even gemakkelijk. Onze RPA-oplossing heeft dat veranderd. Door een flexibele schil wordt een deel van het handmatige werk geautomatiseerd, zodat medewerkers klanten veel sneller kunnen helpen en softwarerobots het saaie werk doen. Enkele concrete voorbeelden binnen Achmea:

  • Geautomatiseerd een kopie van een groene kaart voor een klant maken en per e-mail verzenden
  • Geautomatiseerd een meldcode ophalen vanuit een online database zodat elke klant direct verzekerd kan worden
  • Geautomatiseerd een standaard e-mail uitlezen en verwerken in het Achmea-systeem
  • Geautomatiseerd per e-mail een iDEAL-link versturen aan klanten met een betalingsachterstand

Substantiële besparing per maand

Medewerkers kunnen veel sneller een klant kunnen helpen en het saaie werk wordt door software robots uitgevoerd.

Ongeveer 30 verschillende diensten actief

substantiëele besparing per maand door hogere efficiëentie

substantiële besparing per maand door lagere IT-kosten

Meer informatie over deze case?