Next Best Action - Microcampagnes - Efficiency

Bierbrouwer

Op 11 januari 1873 zag een nieuwe brouwerij het levenslicht in Amsterdam. Nu, bijna 150 jaar later, helpt klein bedrijf ‘s’ werelds op een na grootste bierbrouwer om meer te verkopen dan alleen bier. Biertje!!?

Efficiënt bedienen

Deze brouwer had vooral de wens om de werkzaamheden voor de medewerkers in het klantcontactcenter efficiënter in te richten. Zakelijke klanten krijgen wekelijks een folder met aanbiedingen. Om zicht te houden op wie wel, en vooral wie nog niet heeft ingekocht was een klantbeeld, inclusief verkoophistorie, nodig.

Door de versnippering van klantinformatie in meerdere systemen was een medewerker langer bezig het zoeken van klant- en ordergegevens dan met verkopen aan de kroegeigenaar.

Eén klantbeeld, één orderbeeld en tientallen tevreden medewerkers

Pegamento kon de wensenlijst vrij snel invullen. Binnen enkele weken was de applicatie live en hadden medewerkers een overzichtelijke workflow, zodat ze hun verkoopgesprekken beter geïnformeerd konden voeren. In korte tijd steeg

de omzet en waren gesprekken veel meer gericht op resultaat. Klanten waarderen het dat medewerkers meedenken bij de inkoop van hun bier, frisdrank en andere food- en non-foodproducten.

Met deze oplossing: 

  • is zoeken in verschillende systemen niet langer noodzakelijk
  • verloopt de verkoop sneller, omdat herhaalaankopen inzichtelijk zijn
  • kunnen relevante extra’s worden aangeboden dankzij cross- en upsell mogelijkheden;
  • kunnen specifieke campagnes goed worden gemonitord:
    • welke klanten zijn gebeld, welke niet en welke klanten moeten worden teruggebeld
    • welke klanten is een campagne aangeboden, wie heeft positief gereageerd en wie negatief en waarom?

Snel resultaat

Er bleek geen miljoenen investering nodig om snel tot resultaten te komen. De klantcontactmedewerkers ervaren de nieuwe werkwijze als zeer prettig, omdat hen veel onnodig denkwerk uit handen wordt genomen.

meer sales

meer omzet

conversie naar Heineken Bazaar koffie

Meer informatie over deze case?