Klantcase – bierbrouwer

Doen

Gaat voor efficiënter bedienen van klanten

Deze brouwer had vooral de wens om de werkzaamheden voor de medewerkers in het klantcontactcenter efficiënter in te richten. Zakelijke klanten krijgen wekelijks een folder met aanbiedingen. Om zicht te houden op wie wel, en vooral wie nog niet, heeft ingekocht, was een klantbeeld, inclusief verkoophistorie, nodig. Met onze Process Assistant kregen de medewerkers inzicht in (herhaal)aankopen en konden ze extra’s aanbieden dankzij cross- en upsell mogelijkheden. En dat allemaal vanaf één applicatie.
Robotisering Bierbrouwer WorkplaceX
Robotisering Bierbrouwer WorkplaceX
Customers served! 0 % Meer sales
Customers served! 0 % Meer omzet
Customers served! 0 % Conversie naar Heineken Bazaar koffie

Eén klantbeeld, één orderbeeld en tientallen tevreden medewerkers

Door de versnippering van klantinformatie in meerdere systemen was een medewerker langer bezig het zoeken van klant- en ordergegevens dan met verkopen aan de kroegeigenaar. Pegamento kon de wensenlijst vrij snel invullen. Binnen enkele weken was de applicatie live en hadden medewerkers een overzichtelijke workflow, zodat ze hun verkoopgesprekken beter geïnformeerd konden voeren. In korte tijd steeg de omzet en waren gesprekken veel meer gericht op resultaat. Klanten waarderen het dat medewerkers meedenken bij de inkoop van hun bier, frisdrank en andere food- en non-foodproducten.

Met deze oplossing:
  • Is zoeken in verschillende systemen niet langer noodzakelijk
  • Verloopt de verkoop sneller, omdat herhaalaankopen inzichtelijk zijn
  • Kunnen relevante extra’s worden aangeboden dankzij cross- en upsell mogelijkheden
  • Kunnen specifieke campagnes goed worden gemonitord:Is er inzicht in welke klanten zijn gebeld, welke niet en welke klanten moeten worden teruggebeld
  • Is er inzicht in welke klanten een campagne is aangeboden, wie er positief op gereageerd heeft en wie negatief en waarom?

In één oogopslag

Klant: Bierbrouwer

Industrie: bier- en drankensector

Locatie: Nederland

Bedrijfsomvang: groot bedrijf

Uitdagingen

  • Versnippering van klantinformatie in meerdere systemen
  • Cross- en upsell aanbieden
  • Inzicht in klantinformatie

In één oogopslag

Klant: Bierbrouwer

Industrie: bier- en drankensector

Locatie: Nederland

Bedrijfsomvang: groot bedrijf

Uitdagingen

  • Versnippering van klantinformatie in meerdere systemen
  • Cross- en upsell aanbieden
  • Inzicht in klantinformatie

Bekijk ook andere klantcases

Horen Optimaliseert bereik door inzet Microsoft Teams Grafisch Lyceum Utrecht (GLU), de vakschool voor creatieve disciplines in media,

Lees meer
Klantcase – Grafisch Lyceum Utrecht

Zien Verbetert kwaliteit in het productieproces Bakkerij Amstelveld is een kleinbrood bakkerij gespecialiseerd in het bakken van zacht

Lees meer
Klantcase – Bakkerij Amstelveld

Denken & ZienLaat mens en technologie samenwerkenIn samenwerking met Pegamento toonde Studio SPÉS in de herfstvakantie van 2022 olifantenpaadjes

Lees meer
Klantcase – Studio SPÉS (Desire Lanes)

Meer informatie over deze case?

>