De optimale klantbeleving binnen het onderwijs

Inspiratiesessie

De optimale klantbeleving binnen het onderwijs

you-x-ventures-bzqU01v-G54-unsplash
Algemene informatie
30 november 2020
16:00 uur tot 18:00 uur
Plaatsen onbeperkt
Gratis
Overeenkomst Werkplekleren - Opleiding Communicatie jaar 3 en 4
Logo_Pegamento2020
Programma

15:45 – 16:00 ontvangst online

16:00 – 16:30 Doreth Middeldorp (ouder en Senior accountmanager)
Efficiënt en op het juiste moment informatie delen en antwoorden bieden binnen het onderwijs.

16:30 – 17:00 Age Dijkstra (docent wiskunde en Business Consultant)
Tijd besparen als docent met bestaande processen en systemen en meer tijd vrij krijgen voor aandacht voor de leerling.

17:00 – 17:15 pauze

17:15 – 17:45 Bas Poort (ICT-onderwijsbegeleider Schoolupdate)
”Leerkrachtiger door ICT” – Scholen zijn de drijvende kracht achter innovatie en ondernemerschap.

17:45 – 18:00 vragen

Lees verder en schrijf je in

Waar gaat het over?

De leerling, ouder en docent als klant van de onderwijsorganisatie

De learning journey

Een school is geen commercieel bedrijf, maar er zijn wel degelijk parallellen te trekken tussen de customer journey van een klant bij een bedrijf en de learning journey van een leerling of student. Bij de customer journey in een bedrijf gaat het om het bereiken van een optimale ervaring bij de klant. Bij de learning journey in het onderwijs is het doel een optimale leeropbrengst bij de leerling. Voor de docent is het van belang om een zo optimaal mogelijke omgeving te creëeren waarin voldoende en gerichte aandacht kan worden gegeven aan het leerproces van de leerling en ruimte is voor de eigen professionalisering. 

Vragen die we voor je beantwoorden

  1. Hoe zorg je als onderwijsorganisatie ervoor dat je deze customer journey dusdanig inricht dat deze voor zowel de leerling als de docent voor een top-ervaring zorgt? 
  2. Op welke manier faciliteer je een op maat gesneden leerroute voor de leerling, met eigen regie voor de leerling in het plannen en organiseren daarvan en interactie met de coach/docent op een door de leerling gekozen manier en moment 
  3. Hoe faciliteer je de docent met bestaande oplossingen zo, dat deze optimaal inzicht heeft in de leeropbrengst bij de leerling en hoe deze het beste geholpen wordt, zonder dat er hierbij (weer) extra administratieve taken op zijn of haar bord terecht komen?

Inspiratiesessie

Tijdens de inspiratiesessie kijken we naar technologie zoals RPA (Robotic Proces Automation) en AI (Artificial Intellegents) waarmee Pegamento bij verschillende bedrijven en overheden de klantervaring optimaliseert. We praten niet alleen over mogelijkheden, maar kijken aan de hand van praktijkvoorbeelden ook daadwerkelijk naar reeds gerealiseerde oplossingen!

Inschrijven voor inspiratiesessie
Laat je inspireren door…
bas poort schoolupdate

Bas Poort
ICT-onderwijsbegeleider Schoolupdate

”Als ICT-onderwijsbegeleider van Update heb ik veel ervaring als ICT-deskundige van primair- tot en met hoger onderwijs. Ik help organisaties up-to-date te zijn en te blijven tussen de snel opkomende technologieën en leermiddelen die er zijn voor het onderwijs. Met de juiste kennis en vaardigheden kunnen de mogelijkheden van technologie en nieuwe media volop geïntegreerd worden in de dagelijkse (onderwijs)praktijk. Waardoor de leeromgeving nog krachtiger en eigentijdser wordt.

Doreth_comp (1)

Doreth Middeldorp
Ouder en Senior Accountmanager Pegamento

”Als ouder zijnde moet ik vaak via verschillende schoolsystemen informatie halen over mijn kind, via de mail, een rooster applicatie, magister en meer. Veel zoekwerk voor ons, maar ook veel administratief werk voor de docenten.

Hoe kan je ervoor zorgen dat informatie én makkelijker te vinden is én efficiënter verwerkt kan worden, waardoor er meer tijd en aandacht is voor het leerproces van de leerling en professionalisering van de docent?”

age

Age Dijkstra
Wiskunde docent en Business Consultant Pegamento

Als docent zijnde wil ik een optimale leeropbrengst voor mijn leerlingen. Echter gaat er veel van mijn tijd verloren aan administratieve werkzaamheden, waardoor ik minder tijd en aandacht heb voor de leerling. Echter is er veel tijd te besparen als docent. Tijdens de sessie vertel ik je hoe je bestaande processen en systemen in de school uit handen kunt geven en daarmee meer tijd vrijmaakt voor aandacht voor de leerling.”

Inschrijven voor inspiratiesessie
Share This