Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie Melding niet meer tonen

Pegamento, dé RPA, AI en CEM specialist van Nederland

Wat is Robotic Process Automation (RPA)?

Robotic Process Automation is een vorm van automatisering waarbij een softwarematige robot taken overneemt die een medewerker met een computersysteem uitvoert. Waar een API op het niveau van data werkt, werkt de robot op het niveau van de userinterface zoals ook de medewerker die gebruikt. De robot opent schermen, simuleert de keyboard- en muis-handelingen, start programma’s op en wisselt tussen schermen om bijvoorbeeld informatie uit het ene scherm te verplaatsen als input op een ander scherm.

Wij zijn specialist op het gebied van Robotic Process Automation (RPA).

Robotic Process Automation (RPA) stelt bedrijven in staat om processen zo te automatiseren dat steeds terugkerende werkzaamheden eenvoudig door robots kunnen worden uitgevoerd.

Robots werken 24 uur per dag, zijn nooit ziek, vragen niet om loonsverhoging en staken niet.


Robotic Process Automation (RPA) in de praktijk

Waar denk je aan als je het contact met je klanten wilt verbeteren? Natuurlijk, aan de frontoffice. De backoffice, met alle administratieve, logistieke en financiële processen, is minstens zo belangrijk. Hoe sneller en accurater zowel front- als backoffice gegevens kunnen verwerken, hoe beter en waardevoller het contact met de klant verloopt. Helemaal als je daar ook nog eenvoudig informatie vanuit externe bronnen aan kunt toevoegen.

Is RPA snel en eenvoudig te implementeren?

Het inzetten van een robot is eenvoudig en snel. Kostbare aanpassingen van ICT-systemen zijn niet nodig, omdat de robot letterlijk een digitale werknemer is die geen complexe codering en API's nodig heeft.

Wat maakt Pegamento sterk, dat is het combineren van Robotic Process Automation (RPA) met Artificial Intelligence (AI). Wist je dat Pegamento de meeste virtuele werknemers in Nederland voor zich heeft werken? 

Pegamento richt zich op het optimaliseren van klantinteracties zodat dat deze slimmer in minder tijd maar kwalitatief hoogwaardig en met meer persoonlijke aandacht voor de klant worden uitgevoerd. Gaten in de interactieketen worden hiermee overbrugd.

De (klant)verwachting is steeds meer First-Time-Fix waarbij het afhandelen van cases aan de voorkant een must is! Contextueel juiste informatie is daarbij essentieel. De medewerker ervaart een grotere zelfstandigheid en heeft meer invloed op zijn/haar taken, dit om het klantcontact tot een optimaal eindresultaat te leiden.

Pegamento empowert medewerkers met tools die hun helpen bij wat deze klantexperts als geen ander na streven: optimaal klantcontact.

Complexiteit van systemen

Een risico is de verscheidenheid aan bronsystemen. Deze is over het algemeen groot en bevat vaak een hoge mate van complexiteit. Van medewerkers wordt verwacht dat zij zich door deze tijdrovende wirwar aan applicaties en processen worstelen, om - een in de ogen van de klant - relatief eenvoudige taak te vervullen. De medewerker moet precies weten hoe de systemen werken, waar de informatie te vinden is en moet deze juist weten te interpreteren.

"Schil" op de desktop

Pegamento brengt de benodigde informatie uit deze systemen samen tot een “schil” op de desktop. Deze schil communiceert met achterliggende systemen. Dit heeft als groot voordeel dat medewerkers gegevens, die zij voorheen meerdere keren moesten invullen per klantcontact, nu maar eenmalig hoeven in te voeren. De klantenadviseurs kunnen hun aandacht richten op ”echt contact” met de klant en daardoor de klant een betere beleving geven. Ook kan met een efficiënt en prettig contact de AHT worden verlaagd, en is er ook tijd om bijvoorbeeld cross- en up sell te genereren.

Pegamento biedt intelligente producten en oplossingen die uw medewerkers ondersteunen met applicaties om die complexere taak te vervullen.