Hans Oeges – Account manager

Hans Oeges - Account manager

Het gehoor is één van de mooiste en kostbare zintuigen die we hebben. Een zintuig dat staat voor het ontvangen van het verzonden signaal en waar o zo veel fout of juist goed mee kan gaan. Immers horen is wat anders dan luisteren. Herkenbaar? Ik denk dagelijks in zowel het privé als zakelijk bestaan.
En hoe vaak begrijpen we eigenlijk niet, wat een ander tracht te zeggen omdat we het wel “horen” maar niet “luisteren”? In een maatschappij met een steeds korter wordend lontje en een snelle “verzakeling” een belangrijk gegeven.

De brug slaan tussen horen en daadwerkelijk luisteren is iets wat mij mateloos intrigeert. Dus feitelijk echt verstaan wat een ander zegt plus de betekenis daarvan. Heel menselijk toch?
Daarom is ook de noodzaak tot robotiseren van het communicatie processen in het bedrijfsleven een belangrijke. Geen interpretaties, snel, foutloos, 24/7 en je hebt jouw antwoord op de vraag zoals je deze stelt. Makkelijk, hè?

En als je dan even niets wilt ontvangen of zenden, dan zoeken we toch de rust van het water op?
Heerlijk, stilte, niets.

Dit stuk is geschreven door Hans Oeges, werkzaam als Account Manager bij Pegamento.

volg onze Linked In pagina of/en schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief