Pioniers in klantcontact

10 jaar geleden richtten drie pioniers in klantcontact Pegamento op. Hun ambitie? Het leven van klantcontactmedewerkers makkelijker maken. In dat decennium hebben we met meer dan 50 specialisten een rijke historie opgebouwd. Dit zijn enkele hoogtepunten van de afgelopen 10 jaar.
  • 2019

    51 medewerkers
    16.000 robots
    12.000 app gebruikers
    6.000 omnichannel-agents
    225.000 webgebruikers


    10 jaar innovatie in klantcontact! We prijzen ons gelukkig dat er in die tien jaar steeds meer klanten zijn die onze diensten gebruiken om zelf hun klanten beter te kunnen helpen. En we blijven vernieuwen en ontwikkelen. Zo zetten we de komende 10 jaar vooral in op Artificial Intelligence (AI), om klantcontact nog beter te kunnen afhandelen.


    Een hypotheekverstrekker die onze robots inzet om hypotheekaanvragen deels geautomatiseerd af te handelen.

  • 2017

    36 medewerkers
    5.300 robots
    9.000 app gebruikers
    4.000 omnichannel agents
    150.000 webgebruikers


    Een compleet platform waarmee schilders gemakkelijk en snel offertes kunnen maken, bestellingen kunnen doen en betalingen kunnen regelen. Lees meer…


    De start van ons zusterbedrijf Cloud Contact dat contactcenterdiensten levert met een compleet omnichannel-platform. Lees meer…


    Een zeer trouwe klant, bij wie we veel hebben geautomatiseerd. Zo ook het systeem waarmee deze klant het contact met klanten registreert en e-mails deels automatisch afhandelt. Lees meer…

  • 2015

    31 medewerkers 5.000 robots 100 app gebruikers


    Een belangrijk jaar voor Pegamento. AppTime, de all-in-one medewerker-app, is de volgende stap in het verbeteren van het werkleven van medewerkers. Lees meer…


    Een volwaardige procesoptimalisatie waarbij de consument in het proces is betrokken. Door WhatsApp te integreren kunnen consumenten direct foto’s toevoegen bij hun aanvraag.

  • 2013

    22 medewerkers
    4.500 robots


    Een van onze eerste gemeentelijke klanten. Bij de gemeente Amsterdam zijn wij in staat geweest meer dan 100 processen te automatiseren. Van parkeervergunning tot een nieuw paspoort. Lees meer…


    Voor deze klant creëerden wij een oplossing waarmee medewerkers snel en efficiënt technische problemen voor klanten kunnen oplossen. Dit platform verhoogt de cross- en upsell-potentie.

  • 2011

    15 medewerkers
    2.200 robots


    Ons eerste project in het buitenland. Voor deze gigant hebben wij het mogelijk gemaakt inkomende informatie te duiden, voordat het contact bij de agent kwam, waardoor het probleem van de klant sneller werd opgelost.


    Deze netbeheerder stond voor de uitdaging om via drie verschillende uitvoerders werk in te plannen. Op basis van locatie en beschikbaarheid hebben wij het planproces verbeterd.

  • 2009

    medewerkers
    1.000 robots


    Voor Ziggo hebben wij een 360-graden klantbeeld gecreëerd, waarmee bijna 1.000 medewerkers zo’n 4 minuten per klantcontact besparen.


    Voor de OV-chipkaart (Translink) hebben we meerdere processen gerobotiseerd, zodat ze  eenvoudiger en sneller kunnen worden uitgevoerd.