Verhalen

Blijf op de hoogte van de activiteiten rondom Pegamento
  • Alles
  • Blog

Hoe verbind je klant, organisatie en medewerkers voor optimaal klantcontact?

Jarenlang zat ik als klant van Pegamento aan de andere kant van de tafel. Als Vendormanager van de uitbestede klantenservice was het mijn taak om het klantcontact te continueren en waar mogelijk te optimaliseren en had ik continu te maken met het spanningsveld tussen de organisatie, de klant en de (medewerkers van) de Vendor. Hoe houd je deze driehoek in balans?

Klantcontact in 2022, welke trends en ontwikkelingen komen eraan?

Kort geleden kwam ik een rapport van Gartner tegen waarin onderzoekers stellen dat 40% van de applicatieontwikkeling in 2022 geautomatiseerd zal zijn. Bijna de helft dus. Dat komt, zegt Gartner, doordat Artificial Intelligence (AI) en Machine Learning (ML) steeds vaker een waardevolle uitbreiding zijn op ontwikkelteams en hun output.

Drie manieren om je klantcontact nu al in te richten op de toekomst

Jongeren van nu groeien totaal anders op dan de huidige generaties veertigers, vijftigers en ouder. Ze denken anders; hebben een digitale mindset waarin mobiliteit, social media en de cloud vanzelfsprekend zijn. In contacten met organisaties regelen ze zaken online, via chat, waar en wanneer ze willen. Hoe speel je hier met je klantcontact nu al op in?