Klantcase – LOI

Doen

Moderniseert voor betere klantbeleving

De LOI wilde de ICT rondom het klantcontact moderniseren en dacht aan robotisering. Hun vraag: “Hoe kunnen we met een groeiend aantal opleidingen en veel nieuwe medewerkers onze studenten beter, sneller en eenduidiger helpen?” Met de inzet van robotisering om processen te structureren en automatiseren kreeg LOI structuur in gesprekken en meer tijd voor persoonlijk klantcontact.
WorkplaceX LOI
WorkplaceX LOI
Customers served! 100 % Tijdwinst per gesprek
Customers served! 100 % Minder zoekopdrachten
Customers served! 100 % Meer 1e-lijnsafhandeling

Structuur in gesprekken & meer tijd voor persoonlijk klantcontact

Uit onze Business Analyse bleek dat niet alle processen waren gestructureerd, er waren nog veel losse gespreksnotities en veel verschillende systemen waarin medewerkers tijdens het gesprek klantgegevens bij elkaar zochten. Onze conclusie? Eerst processen structureren en automatiseren, dan RPA en – op termijn – zelflerende systemen met AI.

Met Integraal Klantbeeld brachten we alle klantinformatie samen in één overzichtelijk scherm. Enkele bijzondere uitdagingen: medewerkers AVG-proof direct mee laten kijken in het studieportaal van de student zelf en een koppeling met de track-and-trace code van PostNL om vragen over de verzending van studiemateriaal direct te kunnen beantwoorden. Vervolgens structureerden we de workflow in drie duidelijke stappen: identificatie van de klant, hulpvraag en afronding. Tegelijkertijd zorgden we voor een uniforme manier om gespreksnotities te maken en digitaal weg te schrijven.

Het resultaat? Een gestructureerde workflow, tijdwinst en meer slagkracht voor de 1e lijn. En natuurlijk de vele studenten die sneller en beter worden geholpen.

In één oogopslag

Klant: Leidse Onderwijs Instelling (LOI)

Industrie: onderwijsinstelling

Locatie: Nederland

Bedrijfsomvang: groot bedrijf

Uitdagingen

  • Verschillende systemen waarin medewerkers tijdens het gesprek klantgegevens bij elkaar zochten
  • Veel losse gespreksnotities

In één oogopslag

Klant: Leidse Onderwijs Instelling (LOI)

Industrie: onderwijsinstelling

Locatie: Nederland

Bedrijfsomvang: groot bedrijf

Uitdagingen

  • Verschillende systemen waarin medewerkers tijdens het gesprek klantgegevens bij elkaar zochten
  • Veel losse gespreksnotities

Bekijk ook andere klantcases

Horen Optimaliseert bereik door inzet Microsoft Teams Grafisch Lyceum Utrecht (GLU), de vakschool voor creatieve disciplines in media,

Lees meer
Klantcase – Grafisch Lyceum Utrecht

Zien Verbetert kwaliteit in het productieproces Bakkerij Amstelveld is een kleinbrood bakkerij gespecialiseerd in het bakken van zacht

Lees meer
Klantcase – Bakkerij Amstelveld

Denken & ZienLaat mens en technologie samenwerkenIn samenwerking met Pegamento toonde Studio SPÉS in de herfstvakantie van 2022 olifantenpaadjes

Lees meer
Klantcase – Studio SPÉS (Desire Lanes)

Meer informatie over deze case?

>