Customer service centers (CSC)

Een kortere AHT en een blije klant met AI en beeld.

Ben jij op zoek naar oplossingen om je klant- en medewerker tevredenheid te vergroten. Om herhaalverkeer, gemiddelde afhandeltijd en onnodige klantcontacten terug te dringen? Wij helpen je het verbeteren van je bereikbaarheid, efficiënter afhandelen van interacties en het verhogen van de kwaliteit van dienstverlening. Dat doen wij door:


Wil jij weten hoe jij jouw klantenservice kan optimaliseren en zowel jouw medewerkers en klanten tevreden houdt? 

Jouw klantenservice ogen geven?

Ik hoor wat jij zegt, en ik zie wat jij bedoelt. Of zien is geloven. Wanneer jouw klantenservice in gesprek is met een van jouw klanten heerst soms een grijs gebied in de communicatie. Waar heeft jouw klant het nou eigenlijk over? De CC video assistent lost dit probleem op. Meer lezen over de mogelijkheden? Download gratis de whitepaper.

Video assistant

Geef een telefoongesprek ogen

Een (potentiele) klant belt de klantenservice van jouw organisatie. Samen met een medewerker uit het klantcontact center zoeken zij naar een oplossing voor een probleem of vraagstuk wat zich heeft voorgedaan bij jouw klant. Om deze werkzaamheid efficiënt uit te voeren heeft de klantenservice medewerker een training gevolgd, en wordt hij of zij elk half jaar geëvalueerd. Zelfs met de beste medewerkers en training resteert er nog een probleem: Jouw klantenservice medewerker kan niet meekijken met jouw klant. Communicatie kan hierdoor langer duren en meer energie kosten van zowel jouw (potentiele) klant en jouw medewerker.

Ik hoor wat jij zegt, ik zie wat jij bedoelt.

Pegamento introduceert de Video Assistant. Deze oplossing stelt medewerkers in staat om met de klant mee te kijken op locatie. Wij voegen ogen toe aan een telefoon- of chat gesprek waardoor spraakverwarring geminimaliseerd wordt en problemen sneller geconstateerd, geanalyseerd en opgelost worden. Zodra de visuele ondersteuning gewenst is, start de medewerker de Video Assistant op. Afhankelijk van het inkomende kanaal wordt een sms of link gestuurd naar klant. Zodra de klant heeft ingestemd met de voorwaarden, krijgt de medewerker live beelden binnen.  

(Telefoon) gesprekken met klanten voorspellen door AI 

Waar een klantenservice medewerker ook vaak mee te maken krijgt is herhaalverkeer via e-mail of een telefonisch gesprek. Dit is iets wat veel tijd kost en graag wordt voorkomen. Dit kan middels het geven van een direct doeltreffend antwoord. De perfecte oplossing voor het snel geven van een juist en effectief antwoord is : AI (mail) automation 

AI Mail Automation is precies wat het zegt: automatisering van het mailverkeer met Artificial Intelligence, AI. Door de inzet van kunstmatige intelligentie wordt de intentie van e-mails achterhaald in een lerend proces. Zodra de AI-software weet waar de e-mails over gaan, zetten we slimme sjablonen in om die mails volautomatisch te kunnen afhandelen. Is dat niet mogelijk? Dan herkent de software dit en zet de e-mail direct door naar de juiste medewerker – binnen de eigen organisatie of op een externe locatie.

Ook bestaat er de mogelijkheid middels spraakherkenning om de intentie van een telefoon

Meer weten over Artificiële intelligentie? Alles over dit onderwerp vind je hier.

Meer weten over Video assistant? 

In deze whitepaper behandelen wij uitgebreid de Video Assistant die jouw klantenservice ogen geeft. Download 'm gratis!

Een paar klant cases

Lekker op vakantie bij Kennermer Duincampings door AI

Met de Pegamento AI-Suite bouwden we een Taskmanager. Een robot, die de intentie van een inkomend gesprek of bericht herkent in meerdere talen en automatisch een reactie voorstelt aan de 1e-lijnsmedewerker. Door een koppeling met het reserveringssysteem van de backoffice krijgt de medewerker een volledig klantbeeld met alle beschikbare klantinformatie op het scherm. Communicatie wordt zo sneller, beter en efficiënter afgehandeld. Meer over deze case lees je hier.

Makkelijk declareren door te kijken

Een klant heeft schade aan de auto en belt met zijn schadeverzekering. De medewerker van de verzekeraar stuurt een link naar de mobiele beller en kijkt vervolgens real time mee op het scherm. De medewerker vraagt de klant langzaam een rondje om te auto te laten lopen en de schade te laten opnemen. Tijdens het rondje lopen maakt de medewerker screenshots en gebruik deze de aanwijzer om de schade voor de klant te accentueren. Deze screenshots/ foto’s kan de medewerker vervolgens toevoegen aan het schadedossier.

Ter plekken reparaties inschatten door te kijken

Veel woningbouwcorporaties beschikken over monteurs die minder mobiel zijn. Echter deze medewerkers beschikken over veel kennis die goed van pas komt tijdens het analyseren van situaties en het helpen van klanten aan de telefoon. De voordelen die je in zo’n situatie behaald zijn:

  • Goede monteurs zijn langer en breder inzetbaar
  • Sneller een analyse, schouw ter plaatse is niet nodig
  • Worden problemen direct samen met de klant opgelost
  • Er kan direct een pakbon gemaakt worden met de juiste onderdelen voor de monteur
 

Wat is Beeldherkenning, AI en augemented reality?


Beeldherkenning is de mogelijkheid om objecten of patronen te herkennen in afbeeldingen. Deze objecten of patronen variëren tot het lezen van een barcode tot het herkennen van gezichten of zelfs de gelaatsuitdrukkingen van mensen. Beeldherkenning (Computer Vision) wordt al veel toegepast voor bijvoorbeeld nummerplaat herkenning, gezichtsherkenning en QR code scanning. Tegenwoordig is het mogelijk om beeldherkenning in allerlei plaatsen te integreren om nuttige informatie uit een camera of afbeeldingen te halen.

Augmented reality
Letterlijk vertaald: aangepaste realiteit. Augmented reality is een (live) beeld waaraan digitale elementen worden toegevoegd. Deze elementen kunnen in de vorm objecten zijn, aanwijzers of vormen. Misschien wel de bekendste vorm van AR wordt gebruikt tijdens uitzendingen van voetbalwedstrijden. Hier wordt bijvoorbeeld met lijnen in beeld gebracht of een speler buitenspel stond of niet. Dit is een van de eerste toepassingen van AR die we nu al regelmatig terugzien.

Beeldherkenning en AI
Beeldherkenning is het interpreteren van nuttige data uit pixels van bijvoorbeeld foto’s of video’s. Vaak kunnen specifieke objecten gedetecteerd worden door op basis van regels te kijken naar hun uiterlijk voorkomen. Maar het is ook mogelijk om een Artificial Intelligence netwerk te trainen, waarbij je de software laat leren van een groot aantal beelden en daarbij aangeeft of dat goede of slechte voorbeelden zijn.

Jouw klantenservice center verbeteren?


Een klantenservice is een menselijke maat waar veel mogelijkheden zijn voor verbetering. Niet door het vervangen van jouw medewerkers, maar door ze te helpen. Pegamento biedt verschillende oplossingen die jouw medewerkers helpen hun AHT te verkorten en de klant-tevredenheid te verhogen.

Kan het een uitkomst voor jouw bedrijf zijn? Welke besparingen of kwaliteitsverbeteringen zijn mogelijk in jullie processen? 

Vraag een kennismakingsgesprek aan met een van onze specialisten om er achter te komen hoe AI-automation of Video assistent kan worden ingezet binnen jouw organisatie. 

volg onze Linked In pagina of/en schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief