Mail Assistant

Kost het afhandelen van e-mail dagelijks veel tijd en geld?

Bij veel organisaties en bedrijven komen dagelijks tientallen, zo niet honderden e-mails binnen. Bijvoorbeeld van klanten die een retourzending aanmelden, sollicitanten die hun cv mailen, medewerkers die roosterwijzigingen aanvragen of een verlofaanvraag doen. Iedere mail vraagt om een correct en snel antwoord, maar het lezen, routeren en beantwoorden ervan kost veel tijd en geld. Doodzonde, helemaal als je ook veel terugkerende vragen binnenkrijgt. Dat kan beter en efficiënter: met de Pegamento Mail Assistant.

Interesse? Vraag onze online demo aan of maak een afspraak

In deze video laten we je zien hoe we de Pegamento Mail Assistant kunnen combineren met de Pegamento Process Assistant, waarbij werk deels uit handen wordt genomen.

In deze video laten we je zien hoe we Pegamento Mail Assistant kunnen combineren met de Pegamento Process Assistant, zodat werk volledig uit handen wordt genomen

Wat is Mail Assistant

De Mail Assistant is precies wat het zegt: automatisering van het mailverkeer met Artificial Intelligence, AI. Door de inzet van kunstmatige intelligentie wordt de intentie van e-mails achterhaald in een lerend proces. Zodra de AI-software weet waar de e-mails over gaan, zetten we slimme sjablonen in die mails volautomatisch kunnen afhandelen. Is dat niet mogelijk? Dan herkent de software dit en zet de e-mail direct door naar de juiste medewerker – binnen de eigen organisatie of op een externe locatie.

In 5 stappen heb je binnen 10 dagen Mail Assistant geïmplementeerd

Stap 1

Schonen en analyseren van huidige e-mails en trainen binnen het AI-model.

Stap 2

Aanmaken sjablonen om automatisch of handmatig de mails beantwoorden.

Stap 3

Definiëren van processen met taken en gebruikers om de distributie van de e-mailstroom in te richten

Stap 4

Trainen van gebruikers en beheerders bij het gebruik van de nieuwe applicatie.

Stap 5

Stapsgewijs omzetten van e-mailverkeer van huidige afhandeling naar Mail Assistant.

Trainen van het AI-model

In een workshop met gebruikers bepalen we samen welke e-mailstromen, zoals wijzigen adresgegevens, plaatsen van een bestelling, een werkdag ruilen, in aanmerking komen voor afhandeling door Pegamento Mail Assistant en welke antwoorden hierbij horen. We bepalen categorieën, zoals factuurvragen, verloren klantkaarten of retourzendingen en stellen vast waar voorbeeldberichten te vinden zijn. Door middel van een koppeling met de e-mailserver lezen we circa 100 voorbeeldmails per stroom in. Het AI-model analyseert de voorbeeldmails en traint zichzelf op het herkennen van de categorieën en het herkennen van entiteiten, zoals een telefoonnummer of bankrekeningnummer. Daarna gebruiken we testberichten om het model te valideren en verder te verfijnen.

Trainen van het AI-model

In een workshop met gebruikers bepalen we samen welke e-mailstromen, zoals wijzigen adresgegevens, plaatsen van een bestelling, een werkdag ruilen, in aanmerking komen voor afhandeling door Pegamento Mail Assistant en welke antwoorden hierbij horen. We bepalen categorieën, zoals factuurvragen, verloren klantkaarten of retourzendingen en stellen vast waar voorbeeldberichten te vinden zijn. Door middel van een koppeling met de e-mailserver lezen we circa 100 voorbeeldmails per stroom in. Het AI-model analyseert de voorbeeldmails en traint zichzelf op het herkennen van de categorieën en het herkennen van entiteiten, zoals een telefoonnummer of bankrekeningnummer. Daarna gebruiken we testberichten om het model te valideren en verder te verfijnen.

Alle voordelen van Mail Assistant op een rij

Basis Mail Assistant

  • Beschikbaar vanaf €79,- per maand per gebruiker.
  • Vrijwel gebruiksklaar zonder ingrijpende ICT-integratie. Met een paar kleine aanpassingen handelt de Mail Assistant e-mails voor je af.
  • Snel inzetbaar: we gebruiken bestaande e-mails om het model te trainen. Urenlang programmeren is overbodig.
  • Makkelijk in beheer en onderhoud.

Intelligente workflow

  • Altijd de juiste medewerker door een geavanceerd workflowsysteem te laten routeren.
  • Gemakkelijk en consistent e-mail beantwoorden met voorgestelde beantwoordingstemplates.
  • Automatische beantwoording van e-mails zonder tussenkomst van een medewerker, zodra het model genoeg zekerheid heeft over de inhoud van een e-mail.
  • Ook automatische uitvoering van andere taken, zoals gegevensverwerking in onderliggende systemen, al dan niet via een software-robot, een sms sturen of zelfs een tijdelijk klantportaal aanmaken.

Uitbreidbaar

  • Uitbreidbare taken in het workflowsysteem laten je zelf beslissen wat taken voor je uitvoeren. Denk bijvoorbeeld aan een WhatsApp sturen of gegevens in een bronsysteem bijwerken.
  • Eigen keuze voor maatwerkintegratie met een bronsysteem of intelligente aansturing van een softwarerobot.
  • Oneindige workflows, zodat het gehele bedrijfsproces van begin tot eind geautomatiseerd kan worden.

Privacy Policy

Misschien vind je dit ook interessant

Nederland Isoleert, een toonaangevende speler in na-isolatie van huizen en een dochteronderneming van Essent, heeft een innovatieve oplossing

Meer lezen
Nederland Isoleert streeft naar efficiënter salesproces en kostenreductie met een consumentvriendelijke online offerte generator

Horen Optimaliseert bereik door inzet Microsoft Teams Grafisch Lyceum Utrecht (GLU), de vakschool voor creatieve disciplines in media,

Meer lezen
Klantcase – Grafisch Lyceum Utrecht

De technologie kunstmatige intelligentie staat momenteel helemaal in de spotlights. Iedereen heeft het erover en er wordt enorm

Meer lezen
Wat is waar en wat niet? Fabels en feiten over AI op een rij
>