Communiceren via WhatsApp


Veel bedrijven gebruiken onder andere WhatsApp als kanaal om met hun klanten te communiceren. Naast de bekende kanalen zoals telefonie en email is de chat een kanaal dat steeds populairder wordt. In eerste instantie stond WhatsApp dit soort gebruik eigenlijk helemaal niet toe en er zijn gevallen bekend waarbij de app het nummer geblokkeerd heeft. Inmiddels is WhatsApp for Business gelanceerd om deze vorm van communicatie tussen bedrijven en klanten te faciliteren.

Koppeling Pegamento Phone System met WhatsApp for Business

Ons Pegamento Contact Center is geschikt voor WhatsApp for Business. Dus naast kanalen als telefonie, email, chat, kunnen we ook de chat op een makkelijke manier beschikbaar maken en dat alles vanuit één platform. Dus niet schakelen tussen allerlei applicaties, maar alles in één overzichtelijk systeem.

Waarom zou je als bedrijf WhatsApp in willen zetten voor communicatie met je klanten?

De app is in Nederland één van de meest gebruikte chat applicaties. Bijna 12 miljoen mensen in Nederland gebruiken het. Daarnaast is het een kanaal dat je asynchroon kunt noemen, met andere woorden, je hoeft niet direct de klant te beantwoorden, iets wat met telefonie en chat wel het geval is. Beantwoording van dit soort berichten kun je bijvoorbeeld doen als het wat rustiger is aan de telefoon.

Hoe kun je het beste WhatsApp implementeren?

Iedereen kent het natuurlijk via de app op de mobiele telefoon en daarnaast is er ook nog een soort van programma dat je op je computer kunt draaien waarmee je ook berichten kunt ontvangen en versturen. Deze is overigens altijd gekoppeld aan je telefoon. Maar hoe regel je het nou als ineens heel veel verschillende mensen met jou willen communiceren via deze manier? Als je dit via een telefoon wilt oplossen dan is dat niet direct de meest handige manier.

Zo houd je WhatsApp conversaties met klanten overzichtelijk

Als veel klanten berichten gaan sturen regelt ons platform dat voor elke klant een aparte conversatie wordt gestart. Niet alles door elkaar meer, maar overzichtelijk per klant. Meerdere medewerkers kunnen gelijktijdig appen met verschillende klanten, zonder dat ze elkaar in de weg zitten. Alles wordt dus op een efficiënte manier georganiseerd.

whatsapp

Zorg voor een centraal klantbeeld en sla WhatsApp conversaties op per klant

Belangrijke andere voordelen van het platform van Cloud Contact is dat alle conversaties worden opgeslagen bij de klant. Via de beschikbare Contact Manager kan een klantprofiel worden opgebouwd en zijn niet alleen WhatsApp berichten terug te zoeken, maar ook alle andere vormen van communicatie die met de klant hebben plaatsgevonden. Echt multichannel dus.

Meer weten over de mogelijkheden voor WhatsApp of multichannel? Neem dan gerust contact met ons op.

Meer blogs zoals deze

oktober 2, 2023

Artificial intelligence is a hot technology right now.

september 25, 2023

De technologie kunstmatige intelligentie staat momenteel helemaal in

>