Maak kennis met..

Maak kennis met de collega's die Pegamento zo speciaal maken. Zoals gezegd benadert onze dienstverlening de persoon achter het beeldscherm als mens. Dat doen we via de zintuigen: horen en zien, maar in de toekomst misschien ook wel via voelen, ruiken, proeven. Of het nu gaat om onze concepten rond robotisering via beeldherkenningstechnologie tot kennisbanken: We raken de mens via de zintuigen en we richten ons op een menselijke gift die machines niet bezitten: Intuïtie. Onze collega's hebben elk een zintuig uitgekozen die voor hun iets belangrijks vertegenwoordigd. Lees hier onder hun verhaal.

Maak kennis met..Maak kennis met de collega's die Pegamento zo speciaal maken. Zoals gezegd benadert

Hans Oeges - Account manager

Het gehoor is één van de mooiste en kostbare zintuigen die we hebben. Een zintuig dat staat voor het ontvangen van het verzonden signaal en waar o zo veel fout of juist goed mee kan gaan. Immers horen is wat anders dan luisteren. Herkenbaar? Ik denk dagelijks in zowel het privé als zakelijk bestaan.
En hoe vaak begrijpen we eigenlijk niet, wat een ander tracht te zeggen omdat we het wel “horen” maar niet “luisteren”? In een maatschappij met een steeds korter wordend lontje en een snelle “verzakeling” een belangrijk gegeven.

De brug slaan tussen horen en daadwerkelijk luisteren is iets wat mij mateloos intrigeert. Dus feitelijk echt verstaan wat een ander zegt plus de betekenis daarvan. Heel menselijk toch?
Daarom is ook de noodzaak tot robotiseren van het communicatie processen in het bedrijfsleven een belangrijke. Geen interpretaties, snel, foutloos, 24/7 en je hebt jouw antwoord op de vraag zoals je deze stelt. Makkelijk, hè?

En als je dan even niets wilt ontvangen of zenden, dan zoeken we toch de rust van het water op?
Heerlijk, stilte, niets.

Dit stuk is geschreven door Hans Oeges, werkzaam als Account Manager bij Pegamento.

Vera van der Plas - UI/UX Designer

Als UX/UI designer houd ik mij dagelijks bezig met het omzetten van complexe data naar gebruiksvriendelijke visualisaties. Dit alles afgetopt met een digitaal likje verf wat de aandacht van de bezoeker moet trekken om in actie te komen.

Eén van de interessante kanten van dit vakgebied vind ik de effecten die kleine aanpassingen, zowel tekstueel als visueel, kunnen hebben op de conversie. De psychologische impact die een simpele achtergrondkleur van een CTA-knop heeft op ons gedrag is groot. Die kleur kan namelijk bepalen of jij dat product wel of niet gaat kopen.

Wat wij zien en hoe onze hersenen deze informatie verwerken en interpreteren fascineert mij. De mogelijkheden om potentiële klanten onbewust te wijzen in de door jouw gekozen richting zijn eindeloos. 
Ik hoop mijn expertise in de toekomst vaker toe te passen binnen onze oplossingen.

Dit stuk is geschreven door Vera van der Plas, werkzaam als UX/UI Designer bij Pegamento.

Silke Wanders - (online) Marketeer

Ik heb gekozen voor het zintuig: Intuïtie/ Human lead. Ik ben (online) marketeer bij Pegamento. Behoeften en vraag naar informatie zijn dynamische begrippen binnen marketing, het is daarom belangrijk dat je goed luistert naar jouw publiek. Als je dat constant doet begin je patronen te herkennen en daar naar te handelen. Eigenlijk komt dit heel erg overeen met wat een AI systeem doet. Het herkennen van patronen en het handelen er naar, om vervolgens tijdens het handelen weer te leren over nieuwe ontwikkelingen binnen deze patronen. Op deze manier voorzie je jouw human lead van zijn of haar behoeften en creëer je optimale conversie. Eigenlijk zie je zo overal een beetje AI in terugkomen, de mogelijkheden om AI in te zetten zijn eindeloos en bijzonder!

Dit stuk is geschreven door Silke Wanders, werkzaam als Marketeer bij Pegamento.

Arnold Tamminga - Solution Engineer

Mijn persoonlijke drijfveren zijn bouwen en anderen gelukkig maken. Bij Pegamento is dat voor mij bouwen waar de klant werkelijk behoefte aan heeft, maar ook tijd nemen voor collega’s. Luisteren naar klant en collega en doorvragen.

Een mooi project om te bouwen, was de werkplaatsplanner voor Louwman, die we samen met callcentermedewerkers van Louwman hebben gebouwd en getest. Medewerkers worden hierin intuïtief stapsgewijs door het planproces geleid, met alleen de benodigde informatie op het scherm. Het was ook het eerste project waar we Mendix en RPA samen in hebben gezet. Een ander mooi project was het uitbouwen van de robot bij Harding Marine Services van 1 portal (waar aanvragen in binnen komen en aanbiedingen worden ingevoerd) naar 7 portals. Een tak van zaken doen, waar tijd echt geld is en tijdswinst in het aanbieden zorgt voor meer opdrachten.

Mooie en interessante projecten die door goed luisteren en met slimme techniek gerealiseerd zijn. Ik ben benieuwd naar de volgende stappen die we voor onze klanten kunnen zetten.

Dit stuk is geschreven door Arnold Tamminga, werkzaam als Solution Engineer bij Pegamento.

Emma Rovers - staigiare toegepaste Psychologie

Voelen kan je op twee verschillende manieren interpreteren. Je hebt namelijk het voelen als in tastbaar, iets echt aanraken, maar je hebt ook het voelen als in het gevoel dat je vanuit binnen in je lichaam kan ervaren. Ik loop momenteel stage bij Pegamento en studeer toegepaste psychologie waarbij vooral de focus ligt op het voelen vanuit binnen. Mijn interesse ligt hier dan ook. Het is belangrijk om te voelen met je gehele lichaam. In deze harde wereld is dit niet altijd even gemakkelijk. We laten ons al snel leiden door ons denken, ons brein is nou eenmaal de meester van ons lichaam. Wat nou als we eens wat vaker zouden voelen in plaats van denken?

Met bepaalde technische ondersteuning hoeven wij als mensen niet alles meer letterlijk te voelen en aan te raken. Hierbij zal techniek dat voor ons doen. Denk aan het meten van temperaturen, of de druk in een bepaalde ruimte of op een bepaalde plek. Maar ook textuur van een product, of iets glad of ruw is bijvoorbeeld.

Een plek waar ik niet al te veel nadenk en mezelf goed voel is op het hockeyveld.

Dit stuk is geschreven door Emma Rovers, die voor haar studie Toegepaste Psychologie een onderzoeksstage doet bij Pegamento.

Tom Eding - Developer

In het verleden ben ik werkzaam geweest als klantcontact medewerker. Een functie waar ik veel nuttige vaardigheden heb mogen opdoen, met als één van de belangrijkste goed luisteren naar de klant. Door goed naar de klant te luisteren voelt hij zich gehoord en begrepen. Een vaardigheid  die ik nog elke dag gebruik in mijn huidige functie.

Inmiddels werk ik al enkele jaren bij Pegamento en bouw ik met veel trots en plezier mee aan de tofste applicaties. Luisteren komt hier goed van pas om bij de klant te achterhalen wat het probleem is, welke wensen er zijn en te zorgen voor een juiste oplossing.

Het leuke is dat veel van de oplossingen waar ik aan meewerk juist gericht zijn op het helpen en ondersteunen van klantcontact medewerkers. Zo zorgen de applicaties er voor dat de juiste informatie gelijk klaar staat en worden wijzigingen automatisch verwerkt in de juiste systemen. Doordat de applicatie deze taken voor de medewerker uitvoert, kan deze een kwalitatief betere ondersteuning bieden aan de klant.

Door mijn eerdere ervaring als klantcontact medewerker ben ik nu in staat de juiste oplossingen te realiseren voor klantcontactcentra en andere werkvelden. 

Dit stuk is geschreven door Tom Eding, werkzaam als Developer bij Pegamento.

Ernst Vegter - Business Consultant 

Gastheerschap is één van mijn diepste drijfveren.
Niet zo gek natuurlijk dat klantenservice een rode draad in mijn carrière is. Aspecten van gastheerschap is in staat zijn te verbinden, te faciliteren maar voornamelijk iemand oprecht welkom te laten voelen. Mijn intuïtie is daarin mijn grootste goed om mezelf te kunnen verplaatsen in het momentum en beleving van een gast. Een klant is mijn gast.

Gevoed door diverse zintuigen vormt zich een beeld rondom de klant. Ik luister naar wat er gezegd wordt, kijk naar mimiek, proef de onderliggende toon en krijg een gevoel bij de aan te pakken uitdaging. Er vormt zich een beeld dat letterlijk op mijn netvlies komt. Ik moet het kunnen zien. Als ik het zie kan ik het maken.

Het is daarin de kunst om eenvoud na te streven, de klant een warm gevoel te geven dat het probleem is begrepen, goed advies ontvangt, gefaciliteerd en zorgvuldig wordt begeleid naar de oplossing. Vertrouwen, verbinden en ontzorgen.

Het gevoel als een gast na een lange vermoeiende reis bij jouw hotel aankomt, voor de openhaard kan zitten, een goed glas wijn krijgt aangereikt en zorgeloos naar het vuur kan staren. Mijn gast weet dat het goed komt.

Dit stuk is geschreven door Ernst Vegter, werkzaam als Business Consultant bij Pegamento.

volg onze Linked In pagina of/en schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief