Klantcase – Translink

Doen, horen & denken

logo translink

Gaat voor minder scherminteracties & slimmer klantcontact

De belangrijkste taak van Translink is een zorgeloze reis voor de OV-reizigers. Om dat te realiseren is een goed crm-systeem noodzakelijk. Daarmee wordt de klantenservice ondersteund en is de reiziger snel op weg geholpen. Met een combinatie van onze Mail Assistant, Process Assistant en Knowledge Base helpt de klantenservicemedewerker de OV-reiziger sneller op weg.
WorkplaceX Translink
WorkplaceX Translink
Customers served! 0 Secondes snellere afhandeling van klantcontacten
Customers served! 0 Secondes minder leestijd per e-mail
Customers served! 0 Medewerkers succesvol aan het werk in Nederland en Suriname

Een TRiP voor de ultieme klantbeleving

Voor Translink ontwikkelden we TRiP, wat staat voor het Translink Registratie informatie Platform. Een compleet platform waarmee op de klantenservice telefoongesprekken en e-mails worden gelogd en waarin alle klantinteracties (automatisch) worden afgehandeld. In de oude situatie moesten medewerkers soms wel 80 verschillende schermen raadplegen om één klantcontact af te handelen. Nu wordt dat gereduceerd tot enkele scherminteracties.

Als bijvoorbeeld een formulier wordt ingevuld op de website van Translink, dan komt deze binnen op TRIP. Het systeem suggereert vervolgens waarover het ingevulde formulier gaat. Aan de hand daarvan geeft TRIP een email template met het antwoord vanuit de kennisbank (Knowledge Base) aan de juiste medewerker. De klantenservicemedewerker hoeft nog maar met een enkele klik de email te versturen naar degene die het formulier heeft ingevuld.

Daarnaast wordt alles netjes gerapporteerd om inzicht te krijgen welke vragen vaak worden gesteld, hoe vaak er is gebeld, hoeveel klantcontacten er zijn afgehandeld enzovoort.

Met het TRIP systeem ervaart Translink de volgende voordelen:

  • De klant is veel sneller geholpen door minder aantal kliks en geautomatiseerde klantcontactafhandeling
  • De medewerker heeft meer overzicht over het werk
  • Het management krijgt rapportages waarbij op een dashboard in één oogopslag is te zien of SLA’s worden gehaald en hoeveel klantcontacten er op een dag zijn afgehandeld

In één oogopslag

Klant: Translink

Industrie: OV-chipkaart

Locatie: Nederland & Suriname

Bedrijfsomvang: groot bedrijf

Uitdagingen

  • Beeldscherminteracties reduceren
  • Afhandeling van klantcontacten versnellen
  • Inzicht verkrijgen in klantcontact KPI’s

In één oogopslag

Klant: Translink

Industrie: OV-chipkaart

Locatie: Nederland & Suriname

Bedrijfsomvang: groot bedrijf

Uitdagingen

  • Beeldscherminteracties reduceren
  • Afhandeling van klantcontacten versnellen
  • Inzicht verkrijgen in klantcontact KPI’s

Bekijk ook andere klantcases

Horen Optimaliseert bereik door inzet Microsoft Teams Grafisch Lyceum Utrecht (GLU), de vakschool voor creatieve disciplines in media,

Lees meer
Klantcase – Grafisch Lyceum Utrecht

Zien Verbetert kwaliteit in het productieproces Bakkerij Amstelveld is een kleinbrood bakkerij gespecialiseerd in het bakken van zacht

Lees meer
Klantcase – Bakkerij Amstelveld

Denken & ZienLaat mens en technologie samenwerkenIn samenwerking met Pegamento toonde Studio SPÉS in de herfstvakantie van 2022 olifantenpaadjes

Lees meer
Klantcase – Studio SPÉS (Desire Lanes)

Meer informatie over deze case?

>