Portfolio – Translink

De belangrijkste taak van Translink is een zorgeloze reis voor de OV-reiziger. Om dat te realiseren is een goed crm-systeem noodzakelijk. Daarmee wordt de klantenservice ondersteund en is de reiziger snel op weg geholpen. In de oude situatie moesten soms wel tachtig verschillende schermen worden geraadpleegd om één klantcontact af te handelen. Wij hebben dat aantal gereduceerd tot enkele scherminteracties.

"Minder scherminteracties, slimmer klantcontact"

Een TRiP voor de ultieme klantbeleving

Voor Translink ontwikkelden we TRiP, wat staat voor het Translink Registratie informatie Platform. Een compleet platform waarmee op de klantenservice telefoongesprekken en e-mails worden gelogd

  • De klant is veel sneller geholpen door minder aantal kliks
  • De klantadviseur heeft meer overzicht over het werk.
  • Het management krijgt rapportages waarbij op een dashboard in één oogopslag is te zien of SLA’s worden gehaald en hoeveel klantcontacten er op een dag zijn afgehandeld

1 Platform voor het gehele proces

In zes sprints (drie maanden) hebben wij met het nieuwe platform de volgende resultaten geboekt:

23
seconden snellere afhandeling
37 
Seconden minder leestijd per e-mail
20
Medewerkers succesvol aan het werk in Nederland en Suriname

Meer informatie over deze case?