Pegamento nóg betere dienstverlening met ISO 9001


Op 15 november 2022 heeft Pegamento met trots Kiwa ISO 9001 certificaat in ontvangst mogen nemen. Hiermee toont Pegamento aan dat haar processen voldoen aan de internationale kwaliteitsnormen en dat ze veel waarde hecht aan de wens van de klant, kwaliteit en continue verbeteringen.

Het afgelopen jaar heeft Pegamento haar kwaliteitsmanagementsystemen herzien en waar nodig aangepast om aan de eisen te voldoen. ‘’Ons doel was om onze dienstverlening zo in te richten dat onze processen verbeteren en zakelijke kansen optimaal worden benut met het oog op de klant.’’ Vertelt Security Specialist Peter Dufrenne. ‘’Voor de certificering hoefden we niet veel te doen. Al onze processen stonden al gedocumenteerd, waardoor we al goed voldeden aan de richtlijnen van Kiwa. Het geeft ons nu meer inzicht om verder aan onze kwaliteit van dienstverlening te werken.’’

Om hier verder mee aan de slag te gaan heeft Pegamento een beheersysteem ingericht dat werkt volgens het ‘Plan-Act-Do-Check’ principe. Het doel is om op die manier elke keer een stap verder te gaan in de kwaliteitsdoelstellingen. Dit principe is al ingericht voor ISO 27001 informatieveiligheid en aankomend jaar wordt dit ook gedaan voor ISO 9001.

‘’Op deze manier kunnen we meten of de kwaliteit gedurende alle processen, van verkoop tot aan support, gecontroleerd verlopen. Het geeft ons inzicht waar we kunnen verbeteren. Dat deden we natuurlijk al, maar ISO 9001 geeft de extra handvatten om onze kwaliteit verder te optimaliseren.’’

Een organisatie moet eerst een gedegen certificeringstraject doorlopen voordat zij de certificering kan en mag bemachtigen. Dit heeft bij Pegamento het afgelopen jaar plaatsgevonden. Tijdens het traject heeft een onafhankelijke geaccrediteerde certificeringsinstantie de organisatie beoordeeld of zij voldoet aan de ISO 9001-criteria. Peter Dufrenne heeft tijdens het traject de leiding op zich genomen. Samen met alle medewerkers heeft hij het proces doorlopen om vervolgens met trots het certificaat in handen te nemen.

Meer blogs zoals deze

januari 18, 2023

We gaven het al aan in de klantcontact

december 5, 2022

Op 15 november 2022 heeft Pegamento met trots

september 6, 2022

Waarom organisaties ‘’iets’’ moeten met kennismanagementDe term kennismanagement