Doen
Maakt groeiambitie waar
In één oogopslag
Klant: Achmea
Industrie: verzekeraar
Locatie: Nederland
Bedrijfsomvang: groot bedrijf
Uitdagingen
- Werkprocessen versnellen
- Afhandelingstijd van klantcontact versnellen
- Administratieve werkzaamheden automatiseren
Oplossing
Snelle polisconversie met Desktop Automatisering voor Achmea
Achmea gebruikt verschillende systemen die diep in de organisatie verankerd zijn. Snelle en flexibele aanpassingen zijn in zo’n omgeving niet altijd even gemakkelijk. “Een goed contact wordt vaak verziekt door een slecht systeem”, zo werd ooit gezegd in één van de eerste gesprekken. Daarna zijn wij aan de slag gegaan om een oplossing te bouwen die:
- Het werkproces versnelt en de afhandelingstijd terugdringt;
- Commerciële kansen inzichtelijk maakt voor cross- en upsell;
- Zorgt dat de medewerkers op het juiste moment relevante informatie krijgen.
Onze RPA-oplossing heeft hiervoor gezorgd. Door een flexibele schil wordt een deel van het handmatige werk geautomatiseerd, zodat medewerkers klanten veel sneller kunnen helpen en softwarerobots het saaie routinewerk doen. Enkele concrete geautomatiseerde voorbeelden binnen Achmea:
- Een kopie van een groene kaart voor een klant maken en per e-mail verzenden;
- Meldcode ophalen vanuit een online database, zodat elke klant direct verzekerd kan worden;
- Standaard e-mail uitlezen en verwerken in het Achmea-systeem;
- Per e-mail een iDEAL-link versturen aan klanten met een betalingsachterstand.
In één oogopslag
Klant: Achmea
Industrie: verzekeraar
Locatie: Nederland
Bedrijfsomvang: groot bedrijf
Uitdagingen
- Werkprocessen versnellen
- Afhandelingstijd van klantcontact versnellen
- Administratieve werkzaamheden automatiseren
Oplossing
Bekijk ook andere klantcases