Portfolio – Achmea

De klantenservice van Achmea handelt per jaar zo’n twee miljoen persoonlijke klantcontacten af. Om de groeiambitie waar te kunnen maken is het noodzakelijk om bij dit persoonlijke contact automatisering te gebruiken die de medewerker op de juiste manier ondersteunt. “Een goed contact wordt vaak verziekt door een slecht systeem”, zo werd ooit gezegd in één van de eerste gesprekken. Daarna zijn wij aan de slag gegaan om een oplossing te bouwen die:

  • Het werkproces versnelt en de afhandelingstijd terugdringt;
  • Commerciële kansen inzichtelijk maakt voor cross- en upsell;
  • Zorgt dat de medewerkers op het juiste moment relevante informatie krijgen.


"Groeiambitie waarmaken"

Snelle polisconversie met Desktop Automatisering voor Achmea

Achmea gebruikt verschillende systemen die diep in de organisatie verankerd zijn. Snelle en flexibele aanpassingen zijn in zo’n omgeving niet altijd even gemakkelijk. Onze RPA-oplossing heeft dat veranderd. Door een flexibele schil wordt een deel van het handmatige werk geautomatiseerd, zodat medewerkers klanten veel sneller kunnen helpen en softwarerobots het saaie routinewerk doen. Enkele concrete geautomatiseerde voorbeelden binnen Achmea:

  • Een kopie van een groene kaart voor een klant maken en per e-mail verzenden;
  • Meldcode ophalen vanuit een online database, zodat elke klant direct verzekerd kan worden;
  • Standaard e-mail uitlezen en verwerken in het Achmea-systeem;
  • Per e-mail een iDEAL-link versturen aan klanten met een betalingsachterstand.

Substantiële besparing per maand

Medewerkers kunnen veel sneller een klant helpen en het saaie werk wordt door software robots uitgevoerd.

30%

Ongeveer 30 verschillende diensten actief

89%

substantiële besparing per maand door hogere efficiëntie

52%


substantiële besparing per maand door lagere IT-kosten

Meer informatie over deze case?