Portfolio – AkzoNobel

AkzoNobel kwam bij ons met de vraag om meerdere problemen in één keer op te lossen. Dit waren de uitdagingen: beschermen van het distributie kanaal. Binden van schilders voor langere termijn door schilders minder tijd aan offertes te laten besteden. Een positieve cashflow te creëren voor zowel schilders als leveranciers. Automatisch bestelproces in te richten bij Sikkens, maar ook bij aangesloten partners zoals BOELS.

"Meer binding van schilders met Sikkens"

Een loyalty-platform voor volledige ontzorging

  • Een platform waarmee alle offertes, bestellingen en betalingen namens schilders worden afgehandeld
  • Automatisch aanmelden van schilders die onder eigen regie blijven opereren
  • Loyalty punten voor het bestellen van bedrijfsmiddelen en leuke extra’s

Loyale schilders, tevreden klanten en meer omzet

In zes sprints (drie maanden) hebben wij met het nieuwe platform de volgende resultaten geboekt

67%
Minder tijd aan offerte beheer door schilders
89%
Meer correcte bestellingen
52%
Minder tijd besteed aan offerte beheer
78%
Collectief bespaard

Meer informatie over deze case?