"Efficiënt bedienen"
Eén klantbeeld, één orderbeeld en tientallen tevreden medewerkers
Pegamento kon de wensenlijst vrij snel invullen. Binnen enkele weken was de applicatie live en hadden medewerkers een overzichtelijke workflow, zodat ze hun verkoopgesprekken beter geïnformeerd konden voeren. In korte tijd steeg de omzet en waren gesprekken veel meer gericht op resultaat. Klanten waarderen het dat medewerkers meedenken bij de inkoop van hun bier, frisdrank en andere food- en non-foodproducten.
Met deze oplossing:
- is zoeken in verschillende systemen niet langer noodzakelijk
- verloopt de verkoop sneller, omdat herhaalaankopen inzichtelijk zijn
- kunnen relevante extra’s worden aangeboden dankzij cross- en upsell mogelijkheden
- kunnen specifieke campagnes goed worden gemonitord:
- welke klanten zijn gebeld, welke niet en welke klanten moeten worden teruggebeld
- welke klanten is een campagne aangeboden, wie heeft positief gereageerd en wie negatief en waarom?

Snel resultaat
Er bleek geen miljoeneninvestering nodig te zijn om snel tot resultaten te komen. De klantcontactmedewerkers ervaren de nieuwe werkwijze als zeer prettig, omdat hen veel onnodig denkwerk uit handen wordt genomen.