Klantcase – DPG Media

Denken & doen

logo dpg media

Optimaliseert klantcontact voor meer conversie & structuur

Met maar liefst 600 tot 700 verschillende lezersaanbiedingen ligt er voor DPG Media een enorme potentie aan nieuwe abonnees. Hun vraag: ‘hoe kunnen we ons klantcontact optimaliseren voor meer conversie?’ Door het creëren van een integraal klantbeeld en met onze Contact Center zorgde Pegamento ervoor dat DPG Media meer structuur kreeg in het outbound callcenter en meer mogelijkheden voor persoonlijke cross- en upsell.
WorkplaceX DPG Media
WorkplaceX DPG Media
Customers served! 0 % Minder herhaalverkeer
Customers served! 0 % Tijdwinst voor persoonlijk klantcontact

In één oogopslag

Klant: DPG Media

Industrie: media

Locatie: Nederland, België

Bedrijfsomvang: groot bedrijf

Uitdagingen

  • Structuur in de bedrijfsprocessen en workflows, het automatisch afhandelen ervan
  • Alle klantinformatie bij elkaar
  • Alle (externe) agents toegang tot het DPG domein vanaf waar ze ook werken
  • Toegang tot alle kennis en belscripts voor een consistente benadering en (potentiële) klanten snel op weg te helpen
  • Inzichten in te bellen records (klanten/abonnees)
DPG Media

Sneller en eenvoudiger werken, beter aanbod

Met onze Contact Center en Process Assistant bracht Pegamento structuur in het outbound callcenter. Er kwam één overzichtelijk scherm voor de ongeveer 80 in- en externe agents met alle klantinformatie en to-do's bij elkaar, inclusief een handig FAQ-menu. Op hetzelfde scherm: interactieve belscripts op basis van beslisbomen die automatisch worden aangevuld met gegevens die van de klant bekend zijn. Ook bevat de oplossing een integraal klantbeeld, zodat de agent niet hetzelfde abonnement aanbiedt aan een abonnee van een bepaalde titel. Daarnaast een module om deze en nieuwe scripts zelf te kunnen beheren.

Wanneer een agent belt krijgt hij direct een volledig klantoverzicht: abonnementsvormen, belgeschiedenis enzovoort. Op basis van de antwoorden van de potentiële abonnee en de belscripts haalt Process Assistant de meest passende aanbieding uit de bak, waarin alle titels van DPG Media zitten, die het beste past bij de voorkeur van klant.

Zo hebben alle agents overzicht in klantinformatie, taken en rapportages en toegang tot alle nodige informatie als belscripts vanaf waar ze ook werken. Mede door geautomatiseerde workflows en takenoverzicht ontstaat er structuur en kunnen agents een beter aanbod aanbieden aan potentiële abonnees.

In één oogopslag

Klant: DPG Media

Industrie: media

Locatie: Nederland, België

Bedrijfsomvang: groot bedrijf

Uitdagingen

  • Structuur in de bedrijfsprocessen en workflows, het automatisch afhandelen ervan
  • Alle klantinformatie bij elkaar
  • Alle (externe) agents toegang tot het DPG domein vanaf waar ze ook werken
  • Toegang tot alle kennis en belscripts voor een consistente benadering en (potentiële) klanten snel op weg te helpen
  • Inzichten in te bellen records (klanten/abonnees)
Bekijk ook andere klantcases

Horen Optimaliseert bereik door inzet Microsoft Teams Grafisch Lyceum Utrecht (GLU), de vakschool voor creatieve disciplines in media,

Meer lezen
Klantcase – Grafisch Lyceum Utrecht

Zien Verbetert kwaliteit in het productieproces Bakkerij Amstelveld is een kleinbrood bakkerij gespecialiseerd in het bakken van zacht

Meer lezen
Klantcase – Bakkerij Amstelveld

Denken & ZienLaat mens en technologie samenwerkenIn samenwerking met Pegamento toonde Studio SPÉS in de herfstvakantie van 2022 olifantenpaadjes

Meer lezen
Klantcase – Studio SPÉS (Desire Lanes)

Meer informatie over deze case?

>