"Moderniseren voor betere klantbeleving"
Structuur in gesprekken
Met Integraal Klantbeeld brachten we alle klantinformatie samen in één overzichtelijk scherm. Enkele bijzondere uitdagingen: medewerkers AVG-proof direct mee laten kijken in het studieportaal van de student zelf en een koppeling met de track-and-trace code van PostNL om vragen over de verzending van studiemateriaal direct te kunnen beantwoorden. Vervolgens structureerden we de workflow in drie duidelijke stappen: identificatie van de klant, hulpvraag en afronding. Tegelijkertijd zorgden we voor een uniforme manier om gespreksnotities te maken en digitaal weg te schrijven. En, oh ja, we werkten met Scrum, in korte sprints van twee weken, zodat we snel resultaat zagen. Het effect na vier sprints? Een gestructureerde workflow, tijdwinst en meer slagkracht voor de 1e lijn. En natuurlijk de vele studenten die sneller en beter worden geholpen.

Meer tijd voor persoonlijk klantcontact
Dankzij de oplossing van Pegamento heeft de LOI de volgende resultaten bereikt: