Doen
Moderniseert voor betere klantbeleving
Structuur in gesprekken & meer tijd voor persoonlijk klantcontact
Uit onze Business Analyse bleek dat niet alle processen waren gestructureerd, er waren nog veel losse gespreksnotities en veel verschillende systemen waarin medewerkers tijdens het gesprek klantgegevens bij elkaar zochten. Onze conclusie? Eerst processen structureren en automatiseren, dan RPA en – op termijn – zelflerende systemen met AI.
Met Integraal Klantbeeld brachten we alle klantinformatie samen in één overzichtelijk scherm. Enkele bijzondere uitdagingen: medewerkers AVG-proof direct mee laten kijken in het studieportaal van de student zelf en een koppeling met de track-and-trace code van PostNL om vragen over de verzending van studiemateriaal direct te kunnen beantwoorden. Vervolgens structureerden we de workflow in drie duidelijke stappen: identificatie van de klant, hulpvraag en afronding. Tegelijkertijd zorgden we voor een uniforme manier om gespreksnotities te maken en digitaal weg te schrijven.
Het resultaat? Een gestructureerde workflow, tijdwinst en meer slagkracht voor de 1e lijn. En natuurlijk de vele studenten die sneller en beter worden geholpen.
In één oogopslag
Klant: Leidse Onderwijs Instelling (LOI)
Industrie: onderwijsinstelling
Locatie: Nederland
Bedrijfsomvang: groot bedrijf
Uitdagingen
- Verschillende systemen waarin medewerkers tijdens het gesprek klantgegevens bij elkaar zochten
- Veel losse gespreksnotities
In één oogopslag
Klant: Leidse Onderwijs Instelling (LOI)
Industrie: onderwijsinstelling
Locatie: Nederland
Bedrijfsomvang: groot bedrijf
Uitdagingen
- Verschillende systemen waarin medewerkers tijdens het gesprek klantgegevens bij elkaar zochten
- Veel losse gespreksnotities
Bekijk ook andere klantcases