Voice Summary

Verbeter je klantcontact met Voice Summary

Ook zat om na ieder telefoongesprek het gesprek te transcriberen, samen te vatten, in het CRM-systeem te zetten en op te sturen? Met Voice Summary wordt op basis van kunstmatige intelligentie ieder gesprek in enkele seconden automatisch getranscribeerd, samengevat, weggezet en via de mail opgestuurd naar de klant zonder tussenkomst van een medewerker. Het resultaat: een snelle en volledige gespreksafhandeling en een tevreden klant en medewerker. We nemen je mee in een aantal punten:

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf met Voice Summary? Vraag vrijblijvend een demo aan!

Wat is Voice Summary

Voice Summary is een koppeling tussen de programma’s Whisper en ChatGTP. Voice Summary is een door ons ontwikkeld systeem dat niet alleen audiobestanden automatisch transcribeert naar tekst en het wegzet in je CRM-systeem, maar het ook nog eens samenvat en via de mail opstuurt naar de klant. Dit proces duurt enkele seconden waardoor je medewerker het contact efficiënter kan afhandelen en dit niet meer handmatig hoeft uit te typen. Dit is echt een aanwinst voor je organisatie.

Door de koppeling tussen Whisper en ChatGPT zijn er meerdere toepassingsmogelijkheden. Hieronder benoemen we 3 toepassingsmogelijkheden met Voice Summary:

E-mails

Door een koppeling tussen Gmail en ChatGPT, leest ChatGPT waar binnenkomende mailings over gaan. Op basis daarvan stelt een ChatGPT Extensie een aantal automatische antwoorden voor. Deze kan je aanklikken, eventueel bewerken en versturen als antwoord op een mail.

Voicemail

Als een klant een voicemail inspreekt bij een organisatie, transcribeert Whisper de voicemail naar tekst. ChatGPT maakt hier vervolgens een samenvatting van waarna deze automatisch wordt verstuurd naar degene die de voicemail heeft ingesproken.

Bellen

Tijdens een telefoongesprek wordt het gesprek opgenomen. Het audiobestand wordt door Whisper getranscribeerd naar tekst in de vorm van een interview, waarna ChatGPT deze omzet in een samenvatting, Dit wordt vervolgens automatisch via de mail verstuurd naar de klant.

Voice Summary in de praktijk

Voice Summary in werking 

Voice Summary is binnen alle sectoren waar telefonisch klantcontact voorkomt te gebruiken.

Bijvoorbeeld een klant belt naar zijn telefoonprovider, omdat hij vragen heeft over zijn telefoonabonnement. Aan het begin van het telefoongesprek start de recording van een audiobestand, nadat dit van tevoren is vermeld. Het volledige gesprek wordt opgenomen. De medewerker hoeft alleen de vragen van de klant te beantwoorden zonder aantekeningen te hoeven maken. Hierdoor kan de medewerker zijn volledige aandacht bij het gesprek houden en de klant zo goed mogelijk helpen. Na afronding van het telefoongesprek wordt het audiobestand in het programma Whisper gezet. Dit Programma transcribeert het audiofragment tot tekst in de vorm van een uitgetypte interview. De tekst dat voorkomt uit Whisper wordt door een koppeling automatisch samengevat in ChatGPT op basis van een vooraf ingestelde prompt. De samenvatting van het gevoerde gesprek wordt vervolgens automatisch in een mail gestuurd naar de klant met daarbij het bijbehorende audiobestand en het getranscribeerde interview wordt weggeschreven in het CRM-systeem. Zo kan zowel de klant als de medewerker op een later moment nog eens terugkijken wat er toen besproken is.

De voordelen van Voice Summary

Besparen op tijd

Een van de belangrijkste voordelen is het feit dat je super veel tijd bespaart in de afhandeling en nazorg van je telefonisch klantcontact. Met Voice Summary zet je door kunstmatige intelligentie in enkele seconden een opgenomen gesprek om in een getranscribeerde interview en in een samenvatting die automatisch met het audiobestand naar de klant wordt verstuurd. Dit bespaart heel veel tijd aangezien de tekst niet meer handmatig getranscribeerd en samengevat hoeft te worden. Deze ontvangen je klanten kant-en-klaar via de mail.

Klanten beter en sneller op weg geholpen

Een ander belangrijk pluspunt van het werken met Voice Summary is dat je hierdoor klanten sneller kunt helpen. Met Voice Summary krijgt de klant na ieder contactmoment een samenvatting gemaild van wat er is besproken. Hierdoor zorg je voor duidelijke communicatie tussen beide partijen en een tevreden klant. Iedereen heeft baat bij de mogelijkheid om terug te kunnen lezen wat er is besproken tijdens het telefoongesprek. Zo kan je bijvoorbeeld makkelijk verbeterpunten of complimenten eruit halen en daar iets mee doen.

Verbeter je klantcontact met Voice Summary

Is jouw nieuwsgierigheid geprikkeld en overweeg je om Voice Summary in te geven binnen jouw organisatie? Wil jij je klantcontact van je klantenservice optimaliseren? Neem vrijblijvend contact met ons op. Dan helpen we je graag op weg hoe je dit kunt doen.

Misschien vind je dit ook interessant

Nederland Isoleert, een toonaangevende speler in na-isolatie van huizen en een dochteronderneming van Essent, heeft een innovatieve oplossing

Meer lezen
Nederland Isoleert streeft naar efficiënter salesproces en kostenreductie met een consumentvriendelijke online offerte generator

Horen Optimaliseert bereik door inzet Microsoft Teams Grafisch Lyceum Utrecht (GLU), de vakschool voor creatieve disciplines in media,

Meer lezen
Klantcase – Grafisch Lyceum Utrecht

De technologie kunstmatige intelligentie staat momenteel helemaal in de spotlights. Iedereen heeft het erover en er wordt enorm

Meer lezen
Wat is waar en wat niet? Fabels en feiten over AI op een rij
>