Doen
Gaat voor minder herhaalverkeer
In één oogopslag
Klant: De Kennemer Duincampings
Industrie: horeca
Locatie: Nederland
Bedrijfsomvang: groot bedrijf
Uitdagingen
- Reduceren van herhaalverkeer
- Snellere afhandeling van klantcontact en meer tijd voor persoonlijke contact
Beter klantbeeld en 30% minder herhaalverkeer
Er zijn veel wisselende stagiaires en seizoenskrachten. En vooral in het hoogseizoen is er veel klantcontact. Een goede afhandeling van alle communicatie kost behoorlijk wat tijd, zowel voor de eerste als de tweede lijn. Met veel herhaalverkeer.
Wij zijn gestart met een grondige Business Analyse. Het antwoord? Tof idee, zo’n robot, en dan niet of-of, maar juist en-en: zowel voor de 1e- áls de 2e-lijn. Door het inkomende verkeer te stroomlijnen zou het herhaalverkeer met een derde verminderen, hadden we berekend. Kostbare tijd die (frontoffice)medewerkers rechtstreeks aan gasten konden besteden.
Met de Pegamento Process Assistant bouwden we een Taskmanager. Een robot, die de intentie van een inkomend gesprek of bericht herkent in meerdere talen en automatisch een reactie voorstelt aan de 1e-lijnsmedewerker. Door een koppeling met het reserveringssysteem van de backoffice krijgt de medewerker een volledig klantbeeld met alle beschikbare klantinformatie op het scherm. Communicatie wordt zo sneller, beter en efficiënter afgehandeld.
In één oogopslag
Klant: De Kennemer Duincampings
Industrie: horeca
Locatie: Nederland
Bedrijfsomvang: groot bedrijf
Uitdagingen
- Reduceren van herhaalverkeer
- Snellere afhandeling van klantcontact en meer tijd voor persoonlijke contact
Bekijk ook andere klantcases