Klantcase – Milgro

Denken & Doen

Optimaliseert haar klantcontact met AI

Milgro, technologiebedrijf in afval- en grondstoffenmanagement, handelde veel bedrijfsprocessen en klantcontact handmatig af. Het contact van Milgro-medewerkers met klanten was daardoor behoorlijk arbeidsintensief. Dat moest anders, want Milgro is ambitieus: het bedrijf wil 2x zoveel klanten bedienen met hetzelfde aantal medewerkers. Hun vraag: ‘Hoe kunnen we door het optimaliseren van processen onze capaciteit vergroten en groeien?’ Met de inzet van onze Process Assistant wordt meer dan de helft van het handmatige werk automatisch afgehandeld en hebben de medewerkers meer capaciteit.
WorkplaceX Milgro
WorkplaceX Milgro
Customers served! 0 % Meer automatische afhandeling
Customers served! 0 % Meer beschikbare capaciteit

Hogere First Time Right en meer capaciteit beschikbaar

Het contact van Milgro-medewerkers met ging grotendeel via Outlook met veel handmatige verwerking. Vaak waren er wel 7 tot 8 handelingen per case. Klanten konden ook ‘automatisch’ aanvragen doen via de website, alleen was de handeling nog volledig met de hand. Maar hoe kon Milgro haar ambitie waarmaken?

Wij hadden antwoord en introduceerden de Process Assistant onder de naam Milgro Taskmanager. De grootste winst zit in de automatisering van backofficeprocessen en inkomende communicatie met AI. Het achterliggende genie is een softwarerobot die backofficeprocessen analyseert, automatiseert en daarmee het First Time Right-percentage aanzienlijk verhoogt.

Medewerkers krijgen nu alle taken overzichtelijk gepresenteerd in de Taskmanager. Gecategoriseerd, gerouteerd en voorzien van alle nodige informatie. Ook het loggen en updaten van contacten gebeurt automatisch. Dit bespaart veel tijd, maakt capaciteit vrij en werkt stukken prettiger. Bovendien zijn de webaanvragen geautomatiseerd en nu echt self-service geworden. Bijkomend voordeel is dat Milgro de software zelf kan beheren en bewerken. Afvalmanagement blijft immers een dynamisch proces.

In één oogopslag

Klant: Milgro

Industrie: IT

Locatie: Benelux

Bedrijfsomvang: groot bedrijf

Uitdagingen

  • Automatiseren van bedrijfsprocessen en klantcontact
  • Inzicht krijgen in alle taken
  • First Time Right verhogen

In één oogopslag

Klant: Milgro

Industrie: IT

Locatie: Benelux

Bedrijfsomvang: groot bedrijf

Uitdagingen

  • Automatiseren van bedrijfsprocessen en klantcontact
  • Inzicht krijgen in alle taken
  • First Time Right verhogen

Bekijk ook andere klantcases

Horen Optimaliseert bereik door inzet Microsoft Teams Grafisch Lyceum Utrecht (GLU), de vakschool voor creatieve disciplines in media,

Meer lezen
Klantcase – Grafisch Lyceum Utrecht

Zien Verbetert kwaliteit in het productieproces Bakkerij Amstelveld is een kleinbrood bakkerij gespecialiseerd in het bakken van zacht

Meer lezen
Klantcase – Bakkerij Amstelveld

Denken & ZienLaat mens en technologie samenwerkenIn samenwerking met Pegamento toonde Studio SPÉS in de herfstvakantie van 2022 olifantenpaadjes

Meer lezen
Klantcase – Studio SPÉS (Desire Lanes)

Meer informatie over deze case?

>