Portfolio – Milgro

Het contact van Milgro-medewerkers met klanten was behoorlijk arbeidsintensief, grotendeels via Outlook met veel handmatige verwerking. Vaak waren er wel 7 tot 8 handelingen per case. Klanten konden ook ‘automatisch’ aanvragen doen via de website, alleen was de afhandeling nog volledig met de hand. Dat moest anders, want Milgro is ambitieus: het bedrijf wil 2x zoveel klanten bedienen met hetzelfde aantal medewerkers. Hun vraag? Hoe kunnen we door het optimaliseren van processen onze capaciteit vergroten en groeien.


"Groei door optimalisatie"


Hogere First Time Right en meer capaciteit beschikbaar

Wij hadden antwoord en introduceerden de Pegamento AI-Suite onder de naam Milgro Taskmanager. De grootste winst zit in de automatisering van backofficeprocessen en inkomende communicatie met AI. Het achterliggende genie is een softwarerobot die backofficeprocessen analyseert, automatiseert en daarmee het First Time Right-percentage aanzienlijk verhoogt.

Medewerkers krijgen nu alle taken overzichtelijk gepresenteerd in de Taskmanager. Gecategoriseerd, gerouteerd en voorzien van alle nodige informatie. Ook het loggen en updaten van contacten gebeurt automatisch. Dit bespaart veel tijd, maakt capaciteit vrij en werkt stukken prettiger. Bovendien zijn de webaanvragen geautomatiseerd en nu echt self-service geworden. Bijkomend voordeel is dat Milgro de software zelf kan beheren en bewerken. Afvalmanagement blijft immers een dynamisch proces.

Meer klanten beter en sneller bedienen

Dankzij de oplossing van Pegamento heeft Milgro de volgende resultaten bereikt:

53%
Meer automatische afhandeling
50%
Meer beschikbare capaciteit

Meer informatie over deze case?